Saturday, October 22, 2011

Pengawal keselamatan raba punggung wanita dipenjara 12 bulan

GEORGETOWN: Akibat meraba punggung seorang wanita ketika berada di depan lif sebuah flat di Gat Lebuh Macallum Isnin lalu, seorang pengawal keselamatan terpaksa merengkuk dalam penjara selama 12 bulan selepas dijatuhkan hukuman oleh Mahkamah Majistret, semalam.
Tertuduh, Mohd Raffi Saiyed Ibrahim, 33, dari Jelutong, mengaku bersalah terhadap tuduhan mencabul kehormatan seorang wanita dan dia didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan.

Majistret Noor Aini Yusof dalam penghakimannya berkata, mahkamah membuat keputusan berdasarkan prinsip kepentingan orang awam dan jenayah dilakukannya adalah serius serta memalukan mangsa.
Katanya, mahkamah juga membuat keputusan itu selepas mengambil kira dua kesalahan berkaitan jenayah dadah yang dilakukannya pada 2002 dan 2005.

“Mahkamah juga mengambil kira pengakuan tertuduh yang mengakui kesalahannya yang menjimatkan kos serta masa mahkamah,” katanya.

Mengikut fakta kes, Mohd Raffi didakwa melakukan kesalahan itu di depan sebuah lif di tingkat sembilan Flat Sri Saujana, Gat Lebuh Macallus, Isnin lalu, jam 9.40 malam.

Mangsa yang berusia 25 tahun ketika itu dalam perjalanan pulang ke rumah apabila Mohd Raffi yang berada di lif terbabit menarik pakaiannya dan terus meraba punggungnya.

Mangsa melarikan diri dan memberitahu adik lelakinya mengenai kejadian itu sebelum membuat laporan polis di Jalan Patani.
Mohd Raffi ditahan pengawal keselamatan flat berkenaan kira-kira jam 10.05 malam pada hari sama dan diserahkan kepada polis di Pondok Polis Macallum.

Terdahulu, Mohd Khairulhazman Ghazali dari Pusat Bantuan Undang-Undang Majlis Peguam Pulau Pinang yang mewakili Mohd Raffi meminta mahkamah mempertimbangkan latar belakang tertuduh serta sejarah hidupnya sebelum menjatuhkan hukuman.

Beliau memberitahu mahkamah, Mohd Raffi ialah anak kedua daripada empat beradik yang menyara ibu bapanya dengan gaji RM800 sebulan.
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Pengawalkeselamatanrabapunggungwanitadipenjara12bulan/Article/index_html

No comments:

Post a Comment