Saturday, October 22, 2011

Australia singkir Wales untuk gangsa

AUCKLAND: Australia menamatkan kempen pada kejohanan Ragbi Piala Dunia penuh bergaya apabila mengatasi Wales 21-18 pada perlawanan penentuan tempat ketiga di Eden Park, semalam.
Wallabies terus berjuang sekalipun kehilangan bintang back, Quade Cooper dan Kurtley Beale kerana kecederaan pada babak pertama untuk menewaskan Wales menerusi permainan bertahan menakjubkan selepas kedua-dua pasukan masing-masing menjaringkan dua try.

Ia adalah kemenangan pertama Australia di Eden Park sejak 1986, tetapi tidak menentang pencabar Piala Bledisloe, New Zealand, yang akan berdepan Perancis di gelanggang keramat mereka pada perlawanan akhir esok.
Kedua-dua pasukan mengalami kekalahan memilukan pada separuh akhir hujung minggu lalu, Wallabies tunduk 6-20 di tangan All Blacks manakala Wales kalah 8-9 kepada Perancis selepas bermain dengan 14 pemain bagi tempoh sejam terakhir.

Kemenangan itu bermakna juara dua kali Australia merangkul pingat gangsa pertama mereka pada Piala Dunia selepas tumpas 21-22 kepada Wales pada perlawanan penentuan tempat ketiga di kejohanan edisi sulung pada 1987 di New Zealand.

“Kami hadir ke kejohanan ini dengan matlamat untuk muncul juara tapi kami tidak cukup bagus ketika menentang New Zealand. Pemain-pemain masih berasa kecewa,” kata jurulatih Australia, Robbie Deans.

Pemain inside centre Australia, Berrick Barnes dan No 8, Ben McCalman kedua-duanya menjaringkan try manakala Barnes turut menambah drop goal lewat dan pemain sayap James O'Connor menyempurnakan satu conversion dan dua penalti.

Pemain sayap, Shane Williams dan fullback Leigh Halfpenny menjaringkan try buat Wales manakala flyhalf James Hook membuka jaringan pasukan itu dengan penalti babak pertama dan penggantinya, Stephen Jones melengkapkan penalti kedua dan conversion lewat permainan. - Agensi
myMetro 22 Okt 2011

1 comment:

  1. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete